2017. december
                 
  1 2 3  
  4 5 6 7 8 9 10  
  11 12 13 14 15 16 17  
  18 19 20 21 22 23 24  
  25 26 27 28 29 30 31  
   











Batthyánys diákok elismerő oklevélben részesültek online projektmunkájukért

 

Tanulás és nemzetközi párbeszéd határokat áthidalva

Batthyánys diákok a 2011-2012. tanév során az Ázsia-Európa Iskolahálózat (AEC-NET) égisze alatt lezajlott projektmunkájukért elismerő oklevelet kaptak. Az Ázsia-Európa Iskolahálózatot az Ázsia-Európa Alapítvány (Asia-Europe Foundation, ASEF) azért hozta életre, mert szeretné kialakítani és fenntartani a párbeszédet és együttműködést a két kontinens középiskolásai között az Internet segítségével.

Minden egyes projekt megfelelő alapot teremt arra, hogy folyamatos párbeszéd legyen az európai és ázsiai iskolák, valamint a diákok között. Az Internet segítségével megvalósuló projektek tanárnak és diáknak egyaránt lehetővé teszik, hogy kommunikálhassanak egymással az osztálytermi és földrajzi korlátokat legyőzve, valamint arra, hogy a diákok a célnyelven dolgozzanak külföldi társaikkal.

Az Ázsia-Európa Iskolahálózat a tanév során megvalósult számos online projekt közül a hat legjobbat az évenként megrendezésre kerülő konferencián ünnepélyes keretek között, nemzetközi zsűri elbírálása alapján állapítja meg. Az első három projekt a „Gold Award” díjban részesült , míg a 4. helyen hozott „Crossing the Borders, Feeling the Others” elnevezésű projekt a „Merit Award” díjat kapta.

A hat díjazott AEC-NET projekt összesen 73 tanárt és 891 diákot érintett, akik 59 iskolát képviseltek 24 ASEM országból.

A „Crossing the Borders, Feeling the Others” projektben észt, görög, ciprusi, magyar, indiai, indonéz, fülöp-szigeteki, lengyel, szlovén középiskolák vettek részt. A tanulók az érzelem témakörét vették górcső alá. A diákok különféle web 2.0-ás eszközök felhasználásával, és egy Moodle platformra épülő honlap segítségével tartották a kapcsolatot, valamint cseréltek véleményt és gondolatot a megadott témakörben.

Idén is részt vesznek Blasszauer János angoltanár diákjai nemzetközi online projektekben. Idén az általa létrehozott honlapon a hősiesség témakörét vitatják meg a diákok, példaképeiket

prezentálják a célnyelven, valamint egy konkrét akció megszervezésén dolgoznak. 2013 az Aktív Állampolgárság Európai Éve, tehát a diákok a projekt végkifejleteként szeretnék majd egy helyi, közösségi projektben megmutatni, hogy bárki, aki a közjót szolgálja hős lehet.

 A másik projektet egy indiai gimnázium tanárai koordinálják, és honlapukon keresztül lehetőséget adnak a diákoknak arra, hogy az őket érintő kérdésekben hallassák hangjukat, közösen szerkesszenek egy digitális magazint. 

Blasszauer János, a Batthyány Lajos Gimnázium angoltanára, a patinás brit Routledge kiadó gondozásában nemrég megjelent „Using New Technologies to Enhance Teaching and Learning in History” mű egyik fejezetének szerzője. A középiskolai történelem tanárok számára íródott könyv azt mutatja be, hogy miképpen lehet hatékonyan felhasználni az IKT-s eszközöket a történelem tanítása során. Blasszauer János az ún. webquest módszerről értekezett a műben. A diákok és tanárok közötti együttműködésén alapuló webquest módszer valójában a projekt alapú tanulás egyik leghatékony példája. A szerző számos webquest-et írt már az Európai Iskolahálózat számára, valamint 2002-ben a Hornby Trust és British Council által szervezett nemzetközi nyári multimédiás kurzus oktatójaként a webquest projektet megismertette külföldi kollégáival. Az e-HELP (http://www.e-help.eu/) projekt kapcsán mélyítette el ismeretét a webquest módszer történelemben való felhasználásáról. 

<< vissza

1765 - 2012 BLG ©