2017. április

Fata Flóra
  Tolnai Petra

Kalandozó batthyánysok - Róma

Batthyánysnak lenni: Dolce Vita!

Április közepén öt felejthetetlen napot töltöttünk el Olaszország szívében…

A kirándulást hosszú tervezés előzte meg, melynek során felmerült, hogy a több órás utat repülővel vagy busszal tegyük-e meg. Végül a busz mellett döntöttünk, így április 17-én este diáktársainkkal izgatottan gyülekeztünk az iskola előtt. Kicsivel 10 óra után el is indultunk az olasz főváros felé. Szlovénián keresztül a hajnali órákban érkeztünk Itáliába.

Az utazást néha kisebb pihenőkkel szakítottuk meg, hogy felfrissüljünk, együnk-igyunk az Autogrill-lánc éttermeiben. A toszkán táj még az autóbuszban ülve is lenyűgözött bennünket, csattogtak a fényképezőgépek.  Egy hosszabb pihenőre meg is álltunk Toszkána egyik ékszerdobozában, Montepulcianóban, ahol a régi borgo-t tekintettük meg, majd folytattuk utunkat a Tirrén-tenger partján található szállásunkra, Lido di Ostiára.

Még ezen a napon bementünk Rómába, amely körülbelül fél órás HÉV útra volt a szállástól. Sajnos kicsit esős idő volt, de az esti városnézés és egy finom vacsora kárpótolt minket, és mire kigyúltak Róma fényei, az eső is elállt.  Az est további részét - visszatérve Lido di Ostiára - a szállás elfoglalásával, kipakolással, beszélgetéssel töltöttük.

Másnap a Vatikánt és a Vatikáni Múzeumokat tekintettük meg, ahol egy kedves magyar, volt batthyánys, Lőrinc Anett idegenvezető kalauzolt minket. Késő délután átsétáltunk az Angyalvárhoz, útközben az árusokkal jókat alkudoztunk a különféle szuvenírekre. Este vacsora közben felköszöntöttük a csoport szülinaposait, majd visszatértünk a szállásunkra.

Pénteken reggel a San Pietro in Vincoli templomban kezdtük a napot, ahol Michelangelo Mózes-szobra vonta magára a figyelmünket, majd a Capitolium dombon folytattuk barangolásunkat, és megnéztük a „Lux in Arcana”  kiállítást, amely a Vatikán - eddig a nagyközönség  elé még nem tárt - irataiból nyújtott látnivalót. Láttuk például azt az eredeti dokumentumot, amelyben Galilei visszavonta a tanait. Ezután a Pantheont látogattuk meg, ebéd után pedig a Vatikán kupolájáról csodáltuk meg a pazar római panorámát. Este a helyi közlekedési vállalat sztrájkja miatt korábban kellett visszatérnünk a szállásra, de egy tengerparti séta kárpótolta a csapatot.

Szombat délelőtt a Campo de’ Fiori, a Trevi-kút és a Spanyol lépcső volt programon, délután pedig a Colosseum falai között éltük át az ókori Róma hangulatát.  Átsétáltunk a Forum Romanumhoz is, ahol egykor sok gyönyörű épület magasodott, ám rájuk ma már csak a maradványaik emlékeztetnek.

Sétánk után visszatértünk Lido di Ostiára a buszunkhoz, ugyanis római tartózkodásunk véget ért, elindultunk az aznap esti, és egyben utolsó szállásunkra, Orte-ba.

Hazafelé egy hosszabb pihenőt tartottunk Portogruaróban, ahol megvehettük utolsó ajándékainkat az otthon maradottaknak. Ezután már csak utazás várt ránk hazáig. Éjfél körül megérkeztünk a suli elé, ahol a szülők izgatottan várták rég nem látott gyerekeiket. Mindenki nagyon sok élménnyel gazdagodott az út során.  Ezúton is szeretnénk megköszönni Katona Noémi szabadidő-szervezőnek, Tolnainé Horváth Ágnes tanárnőnek és Pécsi László tanár úrnak, hogy lehetővé tették és megszervezték ezt a fantasztikus utat számunkra, megismertették velünk Olaszország legszebb városát, és hasznos információkkal tették még érdekesebbé a diákok számára sokszor oly unalmas városnézéseket. Rómában, ahol nemcsak Goethe, hanem mi is újjászülethettünk, felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk, és örömmel várjuk, hogy mielőbb visszatérhessünk, és felfedezhessük az olasz főváros újabb csodáit.